dimarts, 26 de desembre del 2006

Els Pastorets

Molt breument... un altre pro del Nadal que sovint passa desapercebut: Els Pastorets. Ahir vaig tenir la ocasió d'anar a veure l'estrena dels Pastorets de Mataró d'aquest any, que a més celebren els 90 anys. A més, ho vaig fer amb la meva família; em sembla que els Pastorets no deixen de ser un punt familiar més del Nadal.
Vaig disfrutar molt de les quatre hores (ho heu llegit bé) d'espectacle, vaig riure amb en Jonàs i en Mataties, vaig reflexionar amb el fill pròdig, i em vaig emocionar amb el ball de les pedretes... i tant que sí!
Els Pastorets són un altre "pro" del Nadal, i no tant per que és maco i hi vas en família... sinó perquè hi ha una grup de gent que per amor a l'art dedica hores i hores a fer alguna cosa per Nadal, per la ciutat, per les famílies, sense cobrar... Nadal pur i dur, del bo.
I tot empedrat de precioses cançons tradicionals catalanes... Imagino que tots els caça-papanoels, pro-tions i anti-neocatalans no es perdran alguna de les moltíssimes actuacions que hi ha de pastorets pel principat.... no? Deixeu-me cantar, deixeu-me...

s'ens ha mort l'ase, a mig camí... què farem ara sense el pollí, era tan manso, tan ben criat, me l'estimava com un germà

Bon Nadal, qué carai... no se'l carregaran pas!